Kdo jsem...
FIlosofická otázka, na kterou bych jako případná maminka budoucího žáka ráda našla u učitelů i ředitele odpověď, ale na kterou z pozice autora není tak lehké odpovídat..;-)
Určitě vím, kdo nejsem... Nejsem dokonalá, nejsem ta, co všechno ví nejlépe, a nejsem ta, která se nikdy nemýlí...
Ale kdo tedy jsem...?
- Jsem pedagog...
- Mám maturitní i vysokoškolské vzdělání v pedagogickém oboru.
- S dětmi dělám již téměř devatenáct let, z toho patnáct let ve školství ( i s RD)...
- Začínala jsem jako dobrovolník - vedoucí v turistickém oddíle mládeže pod asociací A-TOM, postupně jsem nabírala pedagogické zkušenosti jako vychovatelka školní družiny v malotřídní ZŠ ve vesničce u Kladna, vedoucí zájmových útvarů v domě dětí a mládeže v Praze, jako učitelka v MŠ s programem Začít spolu na Kladně a po přestěhování jsem začala působit zde v ZŠ Záchlumí jako učitelka.
- Jsem rodič....
- Jsem maminkou dvou dětí - syna a dcery, které jsou pro mě velkými učiteli a posouvají mě samotnou neustále dál a dál.
- Díky nim se mi otevřely nové dveře poznání, začala jsem s nimi objevovat kouzlo kontaktního rodičovství, respektujících přístupů, alternativnějších přístupů ve vzdělávání....
- I když zní většina věcí jako moderní klišé, pro mě a moje děti tomu tak určitě není, je to pro nás cesta, která nám dává smysl.
- Jsem badatel...
- Potřebuji, aby věci dávaly smysl, abych všemu, co se mě týká, porozuměla. Potřebuji chápat podstatu věcí a vědět, proč je to či ono potřeba, a nad mnoha věcmi, informacemi kriticky přemýšlím.
- Ráda se dozvídám nové, ráda se učím, ráda objevuji a zkoumám. Ráda se dívám a pozoruji.
- Jsem milovnice přírody....
- Miluji přírodu a přirozený svět. Obdivuju kouzlo a sílu přírody, její schopnost přizpůsobit se, její rozmanitost, její krásu všude kolem nás.
- Mám ráda tak nějak vše kolem, vše má nějaký smysl a význam, vše je vzájemně propojené a nic není v přírodě zbytečně....
- A jsem ředitelka....
- Mám tu úžasnou příležitost pomoci vytvářet takový náš malý svět plný porozumění, učení v souvislostech, svět, kde chyba je nedílnou součástí procesu učení, svět, kde se podporuje kritické myšlení žáků, svět, kde si žáci a učitelé důvěřují....
A myslím, že jsem vlastně ještě mnohem komplikovanější, ale to možná jednou poznáte sami..;-)